Reklam
Allting kommunicerar
Vad säger oss den uttorkade växten i fönstret?
Hur upplevs de uråldriga stolarna i konferensrummet? Vad har du på dig idag?
Personligen skulle jag aldrig våga flyga med en pilot som bär hawaiiskjorta. Däremot lyssnar jag gärna till en person i fleecetröja. Hen behöver inte ha kavaj för att få mitt förtroende.
Jag jobbar med idé och visuell kommunikation. För mig är innehållet viktigare än själva formen, som ”endast” blir ett resultat av själva substansen (får man säga så som Art Director?). En idé ska fungera oberoende av kanal. Ibland är dock mediet i sig själva idén. Digitala verktyg gör mig glad, men att tänka stort och fritt gör mig lycklig.
När jag jobbar med reklam utgår jag alltid från de tre begreppen Sant, Intressant och Relevant. 1) Du får inte ljuga i reklam. 2) Kommunikation som är ointressant är antagligen bara information och 3) Reklam som bara är rolig utan att vara relevant är bortkastade pengar. Därmed inte sagt att reklam inte får vara rolig - om man behöver göra reklam kan den ju lika gärna vara underhållande. Utifrån en brief, som vi tar fram tillsammans, jobbar jag fram ett koncept som gör skillnad.
Jag har ett brett nätverk av duktiga yrkesmänniskor som jag samarbetar med. Allt från fotografer och copywriters till webbproducenter och programmerare.
Vad är du på jakt efter?
[Read more!]